Resultaten Serviceregels 3e kwartaal 2024
Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het tweede kwartaal van 2024 zijn bekend. U leest het overzicht met de resultaten per onderwerp hieronder.
Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing.
- Er zijn 10 evenementvergunningen aangevraagd. Hiervan zijn 7 aanvragen binnen 6 weken verleend (70%). Bij 2 aanvragen werden aanvullende gegevens pas later door de aanvrager aangeleverd. De andere aanvraag is buiten onze servicenorm, maar binnen de wettelijke termijn behandeld.
U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen. Binnen 1 werkdag wordt de melding in behandeling genomen en beoordeeld op urgentie. Als u dat wil, ontvangt u binnen 1 week een antwoord op uw melding.
- We hebben 2.320 nieuwe meldingen ontvangen. Hiervan zijn er 2.074 binnen 24 uur in behandeling genomen (89%).
- Bij 1.562 meldingen wilde de melder een terugkoppeling (67%). Hiervan zijn 1.066 meldingen binnen 1 week beantwoord (68%).
- De afhandeling van meldingen handhaving en afval was iets minder snel. Hieraan wordt nog steeds gewerkt.
Als u een aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer doet, nemen wij binnen 2 weken een besluit:
- We hebben 2 aanvragen om aanpassing binnen het leerlingenvervoer ontvangen. We hebben binnen 2 weken een besluit op deze aanvragen genomen (100%).
Als u een aanvraag om verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart doet, nemen wij binnen 3 weken een besluit:
- We hebben 14 aanvragen ontvangen. Hiervan hebben we in alle gevallen (100%) binnen 3 weken een besluit genomen.
Als u belt naar ons telefoonnummer 14 0182 en u kiest daarna voor een vraag aan Wadwijzer, nemen we binnen 30 seconden de telefoon op:
- We hebben 1.004 telefoontjes ontvangen. Hiervan hebben we er 911 aangenomen (91%). Van die aangenomen telefoontjes hebben we in 71% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen. Dit resultaat is dit kwartaal iets minder door toename van het aantal hulpvragen en meerdere technische problemen met de telefooncentrale.
Als u via het omgevingsloket een aanvraag om een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.
- Van de 71 ontvangen aanvragen is in 64 gevallen binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging gestuurd (90%).
Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 1 week een aanbod tot een informeel overleg. De bedoeling van dit overleg is om te kijken of er een oplossing is, die gepast is voor beide partijen.
- Er zijn 22 bezwaarschriften ontvangen die voor een informeel overleg in aanmerking komen. 18 bezwaarmakers hebben binnen 1 week een aanbod informeel overleg ontvangen (82%).
Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 3 weken meer over de bezwaarprocedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.
- Er zijn in totaal 34 bezwaarschriften ontvangen. Alle bezwaarmakers zijn binnen 3 weken geïnformeerd over de bezwaarprocedures (100%).
Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.
- Er zijn 8 klachten ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging verstuurd (100%).
Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.
- Van de 8 ontvangen klachten zijn er 7 binnen de gestelde termijn afgehandeld (88%).
Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.
- We hebben 561 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 320 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (57%).
- Er is een werkgroep telefonie actief waar hieraan aandacht wordt besteed. De gemiddelde doorlooptijd van de terugbelafspraken is dit kwartaal flink teruggelopen. Resultaten van de terugbelafspraken worden gedeeld in het Management Team (MT). We zien in dit 3e kwartaal verder opnieuw een lichte verbetering ten opzichte van 2023.
Als u ons op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.
- We hebben 64 WhatsAppjes ontvangen. Hiervan kwamen 51 appjes tussen 8.30 en 16.30 uur binnen. We hebben er 30 binnen een uur beantwoord (59%).
We hebben in september de flexibele schil ingeruild voor vaste formatie om de kwaliteit te verbeteren. We verwachten hiermee het resultaat van deze servicenorm de komende tijd te verbeteren.
Als u een vraag naar wijkregisseur@waddinxveen.nl mailt of een idee indient op www.waddinxveen.nl/ideeindienen krijgt u binnen 1 week een reactie.
- Alle vragen en/of ideeën die we via Wijkregisseur en/of Waddsup hebben ontvangen zijn binnen 1 week beantwoord (100%).
Als u een idee indient via www.waddinxveen.nl/ideeindienen hoort u binnen 4 weken of we wel of niet akkoord gaan met uw idee.
- Er zijn 6 ideeën ingediend via Waddsup. Hiervan hebben 2 indieners binnen 4 weken te horen gekregen of we wel of niet akkoord gaan met het idee (33%).
- Van de resterende 4 ideeën is één idee door de indiener zelf aangehouden. Een ander idee wordt nog door de indiener verder uitgewerkt. En twee ideeën worden nog door ons op haalbaarheid getoetst.
Als u een declaratieformulier mailt naar wijkregisseur@waddinxveen.nl betalen wij het bedrag binnen 2 weken uit.
- We hebben 25 declaraties ontvangen. Alle declaraties zijn binnen 2 weken uitbetaald (100%).