Resultaten Serviceregels 2e kwartaal 2024

Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het tweede kwartaal van 2024 zijn bekend. U leest het overzicht met de resultaten per onderwerp hieronder.

Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing.

  • Er zijn 12 evenementvergunningen aangevraagd. Hiervan zijn 11 aanvragen binnen 6 weken verleend (92%).

U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen. Binnen 1 werkdag wordt de melding in behandeling genomen en beoordeeld op urgentie.  Als u dat wil, ontvangt u binnen 1 week een antwoord op uw melding.

  • We hebben 2.675 nieuwe meldingen ontvangen. Hiervan zijn er 2.408 binnen 24 uur in behandeling genomen (90%).
  • Bij 1.856 meldingen wilde de melder een terugkoppeling (69%). Hiervan zijn 1.377 meldingen binnen 1 week beantwoord (74%).
  • De afhandeling van meldingen handhaving en afval was iets minder snel. Hieraan wordt nu gewerkt.

Als u een aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer doet, nemen wij binnen 2 weken een besluit:

  • We hebben 1 aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer ontvangen. We hebben binnen 2 weken een besluit op deze aanvraag genomen (100%).

Als u een aanvraag om verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart doet, nemen wij binnen 3 weken een besluit:

  • We hebben 28 aanvragen ontvangen. Hiervan hebben we in 26 gevallen (93%) binnen 3 weken een besluit genomen.

Als u belt naar ons telefoonnummer 14 0182 en u kiest daarna voor een vraag aan Wadwijzer, nemen we binnen 30 seconden de telefoon op:

  • We hebben 980 telefoontjes ontvangen. Hiervan hebben we er 881 aangenomen (90%). Van die aangenomen telefoontjes hebben we in 78% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen.

Als u via het omgevingsloket een aanvraag om een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.

  • Van de 77 ontvangen aanvragen is in 68 gevallen binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging gestuurd (88%).

Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 1 week een aanbod tot een informeel overleg. De bedoeling van dit overleg is om te kijken of er een oplossing is, die gepast is voor beide partijen.

  • Het resultaat van deze servicenorm is helaas nog niet bekend.

Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 3 weken meer over de bezwaarprocedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.

  • Het resultaat van deze servicenorm is helaas nog niet bekend.

Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.

  • Er zijn 5 klachten ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging verstuurd (100%).

Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.

  • Van de 5 ontvangen klachten zijn er 2 binnen de gestelde termijn afgehandeld (40%). We hebben alle gesprekken over de 5 klachten binnen de gestelde termijn gevoerd. De administratieve afhandeling van 3 klachten vond buiten de termijn plaats.

Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.

  • We hebben 727 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 457 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (63%).

We hebben 660 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 427 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (65%). We zijn op basis van het uitvoeringsplan dienstverlening aan de slag om dit proces te verbeteren. We zien in dit 2e kwartaal opnieuw een lichte stijging en opzichte van 2023.

Als u ons op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.

  • We hebben 66 WhatsAppjes ontvangen. Hiervan kwamen 55 appjes tussen 8.30 en 16.30 uur binnen. We hebben er 42 binnen een uur beantwoord (76%).

Er is een stijging ten opzichte van het 1e kwartaal. We besteden hier tijdens werkoverleggen regelmatig aandacht aan. In het uitvoeringsplan dienstverlening 2024-2025 staat o.a. verder dat we in het 3e kwartaal 2024 onderzoeken of we dit proces kunnen verbeteren.

Als u een vraag naar wijkregisseur@waddinxveen.nl mailt of een idee indient op www.waddinxveen.nl/ideeindienen krijgt u binnen 1 week een reactie.

  • Alle vragen en/of ideeën die we via Wijkregisseur en/of Waddsup hebben ontvangen zijn binnen 1 week beantwoord (100%).

Als u een idee indient via www.waddinxveen.nl/ideeindienen hoort u binnen 4 weken of we wel of niet akkoord gaan met uw idee.

  • Er zijn 15 ideeën ingediend via Waddsup. Hiervan hebben 11 indieners binnen 4 weken te horen gekregen of we wel of niet akkoord gaan met het idee (73%). Een idee werd door de indiener zelf aangehouden. Een ander idee werd tijdens het traject ingetrokken. En twee ideeën moesten bij meerdere medewerkers worden uitgezet.

Als u een declaratieformulier mailt naar wijkregisseur@waddinxveen.nl betalen wij het bedrag binnen 2 weken uit.

  • We hebben 26 declaraties ontvangen. Hiervan zijn 25 declaraties binnen 2 weken uitbetaald (96%).