Resultaten Serviceregels 2024
Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het jaar 2024 zijn bekend. U leest het overzicht met de resultaten per onderwerp hieronder.
Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing.
- Er zijn 32 evenementvergunningen aangevraagd. Hiervan zijn 27 aanvragen binnen 6 weken verleend (84%).
U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen. Binnen 1 werkdag wordt de melding in behandeling genomen en beoordeeld op urgentie. Als u dat wil, ontvangt u binnen 1 week een antwoord op uw melding.
- We hebben 9.493 nieuwe meldingen ontvangen. Hiervan zijn er 8.625 binnen 24 uur in behandeling genomen (91%).
- Bij 6.589 meldingen wilde de melder een terugkoppeling (69%). Hiervan zijn 4.680 meldingen binnen 1 week beantwoord (71%).
- De afhandeling van meldingen handhaving en afval was iets minder snel. Dat kwam vooral door het toegenomen aantal meldingen handhaving en afval (4.529: in 2023 was dat nog 3.448).
Als u een aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer doet, nemen wij binnen 2 weken een besluit:
- We hebben 6 aanvragen om aanpassing binnen het leerlingenvervoer ontvangen. We hebben binnen 2 weken een besluit op deze aanvragen genomen (100%).
Als u een aanvraag om verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart doet, nemen wij binnen 3 weken een besluit:
- We hebben 79 aanvragen ontvangen. Hiervan hebben we in 77 gevallen (97%) binnen 3 weken een besluit genomen.
Als u belt naar ons telefoonnummer 14 0182 en u kiest daarna voor een vraag aan Wadwijzer, nemen we binnen 30 seconden de telefoon op:
- We hebben 4.299 telefoontjes ontvangen. Hiervan hebben we er 3.927 aangenomen (91%). Van die aangenomen telefoontjes hebben we in 76% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen.
Als u via het omgevingsloket een aanvraag om een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.
- Van de 284 ontvangen aanvragen is in 244 gevallen binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging gestuurd (86%).
Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 1 week een aanbod tot een informeel overleg. De bedoeling van dit overleg is om te kijken of er een oplossing is, die gepast is voor beide partijen.
- We hebben 114 bezwaarschriften ontvangen die voor een informeel overleg in aanmerking komen. 106 bezwaarmakers hebben binnen 1 week een aanbod informeel overleg ontvangen (93%).
Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 3 weken meer over de bezwaarprocedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.
- We hebben in totaal 150 bezwaarschriften ontvangen. Alle bezwaarmakers zijn binnen 3 weken geïnformeerd over de bezwaarprocedures (100%).
Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.
- Er zijn 26 klachten ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging verstuurd (100%).
Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.
- Van de 26 ontvangen klachten zijn er 20 binnen de gestelde termijn afgehandeld (77%).
- We hebben alle gesprekken over de klachten binnen de gestelde termijn gevoerd. De administratieve afhandeling van enkele klachten vond buiten de termijn plaats.
Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.
- We hebben 2.489 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 1.533 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (62%).
- Er is een werkgroep telefonie actief waar hieraan aandacht wordt besteed. Resultaten van de terugbelafspraken worden gedeeld in het Management Team (MT). We zien in 2024 een lichte verbetering ten opzichte van 2023 (57%). In 2025 gaan we door met de huidige aanpak en blijven gericht sturen op het afhandelen van terugbelnotities.
Als u ons op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.
- We hebben 302 WhatsAppjes ontvangen. Hiervan kwamen 233 appjes tussen 8:30 en 16:30 uur binnen. We hebben er 192 binnen een uur beantwoord (82%).
Als u een vraag naar wijkregisseur@waddinxveen.nl mailt of een idee indient op www.waddinxveen.nl/ideeindienen krijgt u binnen 1 week een reactie.
- Alle vragen en/of ideeën die we via Wijkregisseur en/of Waddsup hebben ontvangen zijn binnen 1 week beantwoord (100%).
Als u een idee indient via www.waddinxveen.nl/ideeindienen hoort u binnen 4 weken of we wel of niet akkoord gaan met uw idee.
- Er zijn 29 ideeën ingediend via Waddsup. Hiervan hebben 21 indieners binnen 4 weken te horen gekregen of we wel of niet akkoord gaan met het idee (73%).
- Van de resterende 8 ideeën zijn enkele ideeën door de indieners zelf aangehouden of ingetrokken. Andere ideeën moesten door de indieners of door ons verder worden uitgewerkt.
Als u een declaratieformulier mailt naar wijkregisseur@waddinxveen.nl betalen wij het bedrag binnen 2 weken uit.
- We hebben 71 declaraties ontvangen. Hiervan zijn 70 declaraties binnen 2 weken uitbetaald (99%).