Jaaropgave uitkering (bijstand)/overzicht schulden

Ontvangt u een uitkering van de gemeente? Dan krijgt u elk jaar een jaaropgave. Hierop staat hoeveel (bruto) bijstand u het afgelopen jaar hebt ontvangen. U heeft de jaaropgave nodig voor de aangifte van uw inkomstenbelasting.

De jaaropgave kunt u downloaden of bekijken op het portaal Werk en Inkomen net als een overzicht van uw uitkering.

We kunnen u een papieren jaaropgaven toesturen of u kunt deze via e-mail opvragen. Stuur dan een e-mail naar administrati-uitkeringen@waddinxveen.nl. U ontvangt de jaaropgave dan per e-mail of per post. 

U hebt de jaaropgave nodig voor de aangifte van de inkomstenbelasting. Maar ook voor het aanvragen van studiefinanciering en toeslagen, bijvoorbeeld huurtoeslag.

Wanneer u schulden heeft of vroeger schulden heeft gehad, kunt u een overzicht van deze schulden ontvangen. Dit overzicht heet een saldobiljet.

Waar heb ik dit overzicht (een saldobiljet) voor nodig?

Op dit overzicht staan de bedragen die u heeft betaald aan schulden. Ook staat er op het overzicht welk bedrag u nog moet betalen. Als u alles heeft betaald, staat er geen bedrag dat u moet betalen. 

Waar kan ik deze overzichten vinden?

Deze overzichten vraagt u aan via e-mail. Stuur een e-mail naar administratie-uitkeringen@waddinxveen.nl. Geef in de e-mail aan aan of u het overzicht per e-mail of per post wilt ontvangen. Dan sturen wij het overzicht naar u per e-mail of per post.