Hulp bij geldzorgen
Soms lukt het niet om uw rekeningen te betalen. Als dat een paar keer achter elkaar gebeurt, dan kunnen uw schulden snel oplopen. Om te voorkomen dat uw geldproblemen groter worden, willen wij u op tijd hulp bieden. Dit noemen we vroegsignalering.
Bij vroegsignalering krijgen wij een melding van een betaalachterstand
Bijvoorbeeld als u de rekening van uw zorgverzekeraar, energieleverancier, drinkwaterbedrijf of woningcorporatie niet betaald heeft. Deze organisaties proberen u eerst te bereiken om u een betalingsregeling aan te bieden. Als dat niet lukt, dan ontvangen wij een melding van een betalingsachterstand.
Na de melding neemt Wadwijzer contact met u op
Als wij een melding krijgen dat er een betaalachterstand is, dan neemt ons preventieteam Wadwijzer zo snel mogelijk contact met u op. Dit doen we met een bezoek aan huis, via een telefoongesprek of met een kaart in uw brievenbus. Samen willen we werken aan een oplossing voordat de situatie erger wordt.
We bieden u de juiste hulp en denken mee over oplossingen
We gaan met u in gesprek over de reden van de betalingsachterstand en denken mee over oplossingen. Dit kan onder andere door:
- een overzicht te maken van uw inkomsten en uitgaven;
- samen te kijken waar u mogelijk kunt besparen;
- na te gaan of u recht heeft op toeslagen of andere inkomsten waar u nog geen gebruik van maakt;
- een betalingsregeling af te spreken.
Onze hulp is gratis en niet verplicht
Ons doel is om u snel de juiste hulp te bieden om grotere geldproblemen te voorkomen. Kijk voor meer informatie op www.waddinxveen.nl/geldzorgen.